Zarówno silniki VAG, jak i niezwykle żywotne samochody, to prawdziwa legenda na rynku. Jednak nawet w najlepszych modelach przytrafiają się wady i drobne usterki. Jakie są najczęstsze usterki w samochodach grupy VAG? Co może się przydarzyć właścicielom, którzy zakupili auta na rynku wtórnym? Zapraszamy do lektury!
Samochody z grupy VAG to jednej z najczęściej wybieranych pojazdów, zwłaszcza na polskim rynku wtórnym. Firma, która zaczęła swoją przygodę z silnikami TDI, dziś jest uznawana za jedną z najsolidniejszych, niezawodnych wręcz marek. Nie ma jednak samochodów idealnych. Każde auto, nawet najbardziej żywotne, jeśli jest długotrwale i nieprawidłowo eksploatowane, prędzej czy później będzie wymagało wizyty w serwisie.
Wysoki przebieg naraża niektóre elementy samochodu na nadmierne wyeksploatowanie. Które części ulegają w szczególności awariom? Na co trzeba uważać w przypadku samochodów marek Volkswagen, Audi, Skoda i Seat? Oto lista usterek, z którymi muszą się zmagać właściciele samochodów grupy VAG.
Najczęstsze usterki w VAG-ach to:
Inne usterki, z którymi można się spotkać, to:
Niektóre z wymienionych wyżej usterek bardzo łatwo zdiagnozować, inne są praktycznie nie do rozpoznania przez osoby bez wykształcenia mechanicznego. Dopiero wprawiony i doświadczony ekspert może zidentyfikować problem, o którym właściciel nawet nie miał wcześniej pojęcia.
Jak widać, mimo wielu cenionych cech, auta grupy VAG nie są pozbawione wad. Usterki samochodów grupy VAG wynikają najczęściej z nieprawidłowego użytkowania pojazdu, np. natychmiastowego gaszenia auta po poruszaniu się autostradą. W niektórych wypadkach konieczna jest regeneracja sprzętu lub jego całkowita wymiana. Ponieważ zakup nowych części wiąże się z dużym wydatkiem, lepiej zawczasu zdiagnozować problem i powstrzymać go w zarodku. Dlatego tak ważne jest, by dokonywać regularnych przeglądów w profesjonalnych serwisach.
Mimo że samochody grupy VAG są w większości bardzo dobrze dopracowane i posiadają potężne silniki, warto poddawać je systematycznej kontroli. Zwłaszcza mocno wyeksploatowane modele mogą być podatne na różne awarie. Wysokie przebiegi odciskają piętno nawet na najbardziej solidnych silnikach. W takiej sytuacji konieczna jest wnikliwa diagnostyka problemu i w razie potrzeby, wymiana newralgicznych elementów.
Ponieważ na rynku wtórnym ciężko znaleźć model, który by nie miał bardzo dużego przebiegu, warto zawczasu zadbać o to, by na auto spojrzał profesjonalista. Na szczęście w Polsce mamy wiele zakładów, które zajmują się nie tylko wymianą, ale i regeneracją części samochodowych. Aby zapewnić sobie komfortowe i długotrwałe użytkowanie pojazdu, a także ekonomiczną jazdę, warto regularnie zgłaszać się do przeglądu do renomowanego warsztatu samochodowego.